Firat -Lycka

Jaha då var man 19 och man brukar ju inte känna att man är ett år äldre, men denna gång gör jag det. Låter konstigt kanske, men som jag skulle uttrycka det så känner man att "hjärnan har växt". På sin dag brukar de flesta önska en att ha en toppen dag och ja jag kunde faktiskt inte känner mig mer lyckligt! Varför riktigt vet jag inte... bara känslan att få vara familjens prinsessa och att få älska sig själv för en dag ger lycka haha. Det låter lite egoistisk men i dagens samhälle  älskar folk sig själv alldeles för lite, eller på fel sätt. Man behöver inte bli ego och sluta bry sig om andra för att tycka om sig själv, snarare tvärtom. Det är lättare att älska, uppskatta och bry sig om andra om man älskar sig själv. Älska sig själv är en form av trygghet, självsäkerhet och styrka. Kan du kolla dig själv i spegeln och säga högt "fan vad bra jag är!"? Om inte kanske du skulle börja där. Uppskatta sig själv, sitt liv och det man har. Det tror jag är receptet på lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0