FilmTips

Har sett en hel del film under lovet (för er som kollar varje dag kanske jag ligger i lä, men utgå ifrån att jag nästan aldrig kollar film). Jag tänkte att jag skulle tipsa om lite filmer att se och filmer ni inte ska se...



Gamer var en väldigt speciell film. Den var ganska invecklad och lite för nedvärderande tjejsyn för min smak. Okej film, mycket pangpang och lite tänkvärd. Man får en förståelse för spelmissbrukare som var ganska intressant och hur vårt tekniska samhälle kan göra om vi inte tänker oss för.


Familjen Jones tycker jag man bör se, även detta en tänkvärdfilm som får en att fundera över vårat konsumet-samhälle. Kärlek, drama och lite budskap, me like! Det handlar om en familj som heter Jones som flyttar in i ett rikemans-kvater, de bär allt det senaste och får alla att bli köpgalna. Det kvateret inte vet är att de är en arangerad familj som jobbar som säljare. De säljer inte bara saker, utan också en image. Se denna!


Om ni har några mindre som ska se en film, som även du kan tycka är kul, är detta en film jag rekommenderar. Jag hann tyvärr inte se hela, men av det jag såg var den ganska kul. Cats & Dogs the revenge of Kitty Galore är en fortsättning på "Som katt och hund". Denna gången är det inte hundar och katter emot varandra, utan katt- och hundagenterna går ihop för att bekämpa den elaka katten Kitty som vill förinta alla hundar och människor. Skoj film, men inte ett måste.


Body of Lies ska vara en actionfilm, men vart finns den action undrar jag? Det är mer drama och annat... Inte sevärd, inte om man letar actionfilm i alla fall. Leonardo gör hela filmen, utan honom hade den inte varit mycket, men det finns vissa bra bitar. Handlar om Ferris (Leonardo) som är agent i ett krigsland där han ska samla information om terrosism, sen är det lite saker som händer på vägen och lite lite kärlek.


Salt var däremot mycket sevärd och fattar inte varför den filmen inte kom på bio i Kalmar!? Jag älskar kvinnlig power och actionfilmer där man inte riktigt vet, vem? Vilken sida? Hur ligger det egentligen till? Hur kommer detta sluta? Det handlar om Evelyn Salt (Angelina Jolie) som är CIA-agent, när det kommer in en man och säger att ett mordförsök ska ske av en ryskspion. Han säger att denna ryskaspionen heter Evelyn Salt. Det blir en jakt efter mördaren, flera vändningar i filmen och som slutar precis som jag vill, med kvinnlig list. Se denna!



Eagle Eye var också en väldigt bra film. Detta kallar jag action och spänning! Vi satt allihop som på nålar filmen igenom, har även lite tänkvärda budskap och bra skådespelare. Handlar om XXX(Shia LaBeouf) vars bror dör i militärtjänst. Efter begravningen börjar det hända massa konstiga saker, han får meddelande av en kvinnlig röst om att göra massa saker och denna person verkar ha kontroll på allt och otrolig makt. I samma stund får en ensamstående kvinna (Michelle Monaghan)meddelande av samma kvinnliga röst order om att göra massa saker. Dessa två personer möts och sen kan man inte lämna tv för en sekund. Se denna!



Jag har sett några till filmer, men det lägger jag till senare.


Kommentarer
Postat av: tush

Du fick me många bra filmtips där :)

2011-03-04 @ 15:58:11
URL: http://www.filmkritikerna.se/filmtoppen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0