Handy Woman

Jag är jättekissenödigt, jag är jättekissenödigt, jag är jättekissenödigt, jag orkar inte tända lampan, kliver in i badrummet. "Vad faaaan!?" Iskallt om tårna?, vatten?, tänder lampan...badrumsgolvet är vattenfyllt upp till tröskeln!

Mamma och jag har precis stått i badrummet med gummistövlar på, skiftnyckeln i handen och vatten rätt upp i ansiktet. Efter ett telefonsamtal med morfar ska det tydligen finnas en skruv bakom toan, men den går inte att rubba. Jag öser vatten medans mamma gör några tappra försök, men den sitter berget. Jag tar över, mamma öser. Min tekniska hjärna säger mig att det borde vara enklare. Jag lossar en mutter och vipps går det att skruva åt skruven och vattnet slutar spruta. Tack o lov! I bara underkläder och gummistövlar, iskall och blöt av allt vatten, står jag där och tittar på mamma. Vi klarade det!

Är glad att jag lärt mig att klara mig på egen hand. Med en mamma som förebild och girlpower som genomsyrar i huset, känner jag att jag kan klara allt. Jag vill klara allt. Jag ska inte bli beroende av en man. Nu vet jag hur man gör för att stoppa vattenflödet in till toan och jag tackar Sverige för att det är rent vatten. Tänk vad mycket livet har att erbjuda om man bara väljer att ta chansen. Och tänk vad en trasig toastol får en att se saker ur andra perspektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0