Melodifestivalen FINAL

Igår var det en riktigt melodifestivalskväll här hemma hos mig. Trevliga gäster, 3rättersmiddag och surroundljudet på (nästan) max i tv-rummet (om pappa fått bestämma hade de varit sprängda idag...). Jag hoppades och röstade på Danny, men tyvärr räckte det bara till en andra plats. Eric Saade vann med låter Popular och jag kan inte säga att han inte var värd att vinna. Han är duktigt, professionell på att både prata i intervjuver och lägga massa tid och är perfektionist i sitt framträdande på scen. Han sjunger bra och han ser ju inte dålig ut (inte för att det är min smak, men många andras). Jag tycker dessutom att hans tacktal till svenskafolket var i särklass det bästa jag hört "/.../utan er skulle jag inte vara någonting". Hur många artister har den insikten i ett tacktal precis när man vunnit? Inte många... han svarar också bra på hur han ska fira: "Jag skulle vilja fira med hela svenskafolket". Bra Saade, riktigt bra svarat, där vann du ännu mer förtroende i folkets hjärtat! Här kommer vinnarnummret:




Jag vill också uppmärksamma alla "gästartisters" uppträdande som jag tycker var riktigt bra! Lena PH och Ola Salo som bara kör sitt race och är grymma! Lilla chiuauan Nanne Grönwall, som kanske skulle inse att hon är äldre än vad hon försöker vara. Och Christer Sjögren som kommer flygande in på scen och sjunger den mörka rösten som låter så kul att vi i soffan veck oss dubbla varje gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0