Ser du klart nu?


Kan inte förklara.
Kommer aldrig förstå.
Kommer det tvingas att gå?
Som våren, blommar knopparna igen.
Hur hård vintern en gång var.
Lever vidare med och utan besvär.
Livet består medan tiden går.
Vill det kämpa, vill det förstå?
Öppna eller låta det vara?
Tiden läker sår, säger man.
Även tiden utvisar framtiden.


Så jag låter min tid gå,
jag kommer kunna förklara,
jag kommer förstå,
kanske kommer jag tvingas gå.
För hur hård vintern än blir,
blommar knopparna igen om våren.
Jag lever livet med och utan besvär,
Tiden får gå, medan mitt liv består.
Om jag vill kämpa, om jag vill förstå
även om tiden då måste läka mina sår.
Så jag låter tiden gå,
och låter framtiden bli nutid.


Allt hänger på om du ser klart nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0