Spring för Livet

Tyckte det var helt fel att denna låt skulle gå vidare till Andra Chansen från deltävling 3. Jag hade mina fördomar (varför finns det fördomar? Det fick jag förklarat i morse av min kära vän Elin, ska ha något med att vår hjärna jobbar snabbare och lite annat, iaf..) så jag tyckte hon verkade va en mesig och korkad brud som var alldeles för mager och ger dåliga ideal till andra tjejer. Men när jag läste om henne i en tidning fick låten för mig en helt annan innebörd. Det är en riktigt tänkvärd text som riktar sig till de som blir slagna, uppmaning att det är fel och att det enda man kan göra är att gå. Så för er som inte fattat detta, som jag inte gjorde, så får ni här låten för att lyssna lite extra på texten och inse att den är riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0