Motivations hjälp

Jag var på en föreläsning på arbetsförmedlingen i fredags som var riktigt bra! Det gav positivt tänkande och tips på hur man ska lyckas. Han (som jag tyvärr inte minns namnet på) som föreläste var jättebra och man kände sig verkligen träffad flera gånger. Jag gick där ifrån med massa tankar, motivation och en lång lista med saker att göra. En av de grejer är först och främst en lista på de 10 saker jag vill göra i livet. Ett sätt att ha mål i livet att sträva efter och faktiskt få mer klart för sig vad man faktiskt vill göra med sitt liv. Han visade också två meningar, som jag tror inte bara jag, utan flera känner igen sig i.

"Känner du inte för att göra det?
Det är precis då du ska göra det!"

Hur ofta har man inte känt det och sedan inte gjort det man vet man egentligen borde ha gjort? Det var en annan rolig grej han tog upp, negodilerna. Det är de vänner och familj man har runt omkring sig (eller sig själv?) som sprider negativitet. Uttryck som:

-Jag kan inte.
-Det går inte.
-Finanskris.
-För ung/gammal.
-Gilla läget.

Dessa uttryck ska elimineras. Gilla läget tycker jag var lite kul exempel för han la till förklaringen att, "Gilla läget, vad är det!? Låta saker och ting bara hända och själv bara luta sig tillbaka, ja då kommer man aldrig någon vart, gilla läget!"

Mycket handlar om att vara positiv, försöka och försöka igen, ge inte upp och testa! Ha mål, syfte och attityd, då blir man även motiverad och driven. Det var en sista sak jag också tyckte var väldigt bra. Det finns nämligen tre sorters människor:

*De som får saker att hända
*De som ser på när saker händer
*De som undrar vad fan hände?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0