Uppsala -resan & dag 1

Jag har nu kommit upp till Uppsala och haft min första dag. Resan upp gick bra, buss med Silverlinjen och sedan tåget vidare mot Uppsala där Mats så snällt kom och hämtade mig. Fick en liten snabb rundvisning innan vi åkte hem till min tillfälliga bostad i ca en månad. Jag gjorde mig hemma-stadd, handlade och satt mesta delen av kvällen i telefonsamtal. Det jobbigaste med att bo själv måste vara att äta mat och känna ensamheten utan ens ha en tv. Tur telefon och tvplay finnas!
 
Första dagen ville jag vara i god tid så blev uppstigning redan vid halv 6 för att fortsätta dagen i rullande schema. Det tar ungefär 40 min att cykla till skolan, så det är en bit. Vi gick efter avbockning och tal, presentationer m.m. till stan för inskrivning på nationerna. Jag skrev såklart in mig på Kalmars! En lunch på Värmlands nation (tror jag det var) och sedan 40-45 min promenad tillbaka till Polacksbacken för matterepetiotion. 
 
Dagen slutade vid halv fem, hann cykla hem, handla på vägen och lämna saker hemma, för att sedan cykla tillbaka till stan. Våra faddrar bjöd oss på pastasallad och vi hade en mysig (men fruktansvärd kall!!) kväll ute i Luthagen, men när klockan började närma sig nio cyklade jag hemåt. En varm dusch, kopp kaffe och även samtal denna kväll fick avsluta dagen. Nöjd med min första dag och nervositeten är inte längre över ensamheten, utan mer över plugget... Får se hur det går, imorgon fortsätter matte-repetitionera och aktiviteter!
 
I Uppsala kan allt hända,
alla möjligheter finns 
resten är upp till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0