12/12/12

Sista gången jag får vara med om ett magiskt datum. Vad händer idag då? För mig, INENTING?! Hur kan en dag med så mycket potensial i bara sitt namn ge mig absolut ingenting roligt att koppla det till? Menmen nu kanske man inte ska vara egoistisk och bara tänka på sig själv, utan istället tänka på vad som händer för andra i min närhet. Morfar fyller faktiskt 70 år och för mig är det unga 70 år. Tanken att han var 50 år när jag föddes är som att jämföra med att min pappa skulle bli morfar i år och jag med andra ord skulle få mitt första barn. Jag som inte ens har en tanke att skaffa barn inom de närmsta 10 åren. Hade jag varit 8 år äldre idag hade jag nog velat förlova mig eller varför inte gifta sig? Det många andra gör idag, just pga datumet är så "magiskt". Men nu är jag 20 och inte 28... Morfar hoppas jag får en minnesvärd dag, som jag tyvärr inte kan vara med och uppleva mer än i tanken. Grattis min underbara (unga) morfar!
 
 
Ett minne vi har tillsammans är i alla fall senaste Spanienresan

Kommentarer
Postat av: morfar

Tack Sarah för det fina du skrivit.

2012-12-14 @ 18:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0