PANIK

Ja det är ungefär så jag känner just nu, PANIK. Jag vet inte riktigt varför det kommer nu, kanske för att jag börjar blir frisk efter att ha varit instängt i huset och endast tänk på att försöka bli frisk. Det jag har panik över är allt, mitt liv. Jag tänkte att det skulle bli så skönt att sluta skolan och få göra något annat, ha det lite "lugnt" ett tag. Men att gå ut skolan och inte ha något att göra ger mer stress än att ha massa att göra. Att inte veta eller ha ordnat för mig vad jag ska göra framöver, skapar kaos i mig själv. Jag har lite extrajobb, jag har sökt några sommarjobb och jag vet att om jag vill kan jag få ett jobb inom restaurang (med tanke på att jag gjort det så många år vågar jag påstå det). Ändå känner jag stressen över att inte ha något, men jag kan väl inte ha det fixat helt än ELLER?! (Jo i min värld borde jag det..)

Det är sökning till högskolan snart nu också och det har satt spinn i huvudet det med, men jag tror jag har bestämt mig nu. Problemet där är ju bara att jag inte har tillräckligt bra betyg för att komma in på det jag helst vill, 21,5 tack för den! Söka kan man ju alltid. När man kommer in på högskolesökandet så kommer ju sökandet efter boende på studieorten också, samt att jag måste tänka lite i extrajobbstänk... SUCK! För mycket nu i min lilla hjärna och det tar ju inte slut förrän jag har rätt ut allt. Ibland önskar jag att jag var lite mer som Anton och saker bara "ramlar" över en och aldrig tänker oroliga tankar, för allt löser sig ju tillslut... tilslut för vissa ja...
Livet är ingen dans på rosor...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det kommer lösa sig!!! Du är sjukt duktig och driven mer än jag någonsin varit, och det har ordnar sig, lägg bort hjärnan ibland..kram!

2012-02-18 @ 08:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0