Tråk-sjuk & hemfärd

Just nu händer inget roligt i mitt liv, en trapp är som ett maratonlopp och aptiten finns inte för någonting, jo kanske knäckebröd... Jag är sjuk. Vissa stunder på dagen orkar jag inte ens sitta upp och försöka sova ordentligt om nätterna är omöjligt. Jag hostar, svettas och mår bara allmänt piss. Hoppas det kommer gå över snart, det måste det. Jag har inte tid för det här just nu!!! Jag har en hel veckans jobb och en vecka skidsemester framför mig.

Skulle ta mig hem från Bergkvara idag och det gick sådär... kände med en gång när jag satte mig på bussen "varför gör jag det här?!" och det var kanske min negativa inställning som gjorde att det blev ännu värre.
Återigen svettades jag och frös på samma gång, jag fick ställa mitt alarm på telefonen 2 gånger, eftersom jag lyckades somna. Jag vaknar i alla fall av alarmet strax innan bussen ska svänga in mot Tegelviken, och som sedan leder till sjukhuset, men nej då kör bussen rakt fram! Vad är detta?! Ska den inte förbi sjukhuset???

Jag ser den köra förbi rimliga busshållsplatser att gå av på, för att sedan gå dubbelt så långt som jag hade tänkt. Då får jag lite beslutsångest: ska hoppa av vid rondellen och gå genom södercentrum eller ta buss från centralen till sjukhuset?. Först tänkte jag ta alternativ 2, men när bussen stannar ångrara jag mig. Jag far upp och skyndar mig mot dörrarna, men de hinner stängas. Bussen fortsätter rulla och ja jag får snällt sätta mig ner igen.

När vi ser centralstation ser jag bussen som jag brukar ta från centralen till sjukhuset, men den åker ju såklart när jag går av bussen. Jag trodde jag skulle börja storlipa (kom någon tår) och sedan var det bara att stå och vänta i kylan. Nästa buss kom ändå ganska snart och jag gick av vid sjukhuset för att sedan börja min promenad hem. Mer om min eftermiddag är inte värt att nämna. Istället fokuserar vi på det positiva: ikväll är det Melodifestivalen!

I natt har jag ingen tar hand om eller värmer mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0