Upp&nervändDag

Ja dagen blev inte riktigt som det var tänkt. Skulle umgås med min man, men han åkte på och jobba. Han skjutsade hem mig och stack: "Hejdå älskling, ses om lite mer än en vecka då!" Ne riktigt så elak var han inte, jag fick ju faktiskt 3(?!) pussar (måste vara rekord) innan han åkte och jag fick ju skjuts så jag slapp ta bussen. Bytte alltså en dag med älski och bussfärd mot en dag med systrarna, packning och bil hem, inte så dåligt ändå!

Konstigt det där med kärlek, att det ska vara så jäkla svårt att älska mindre och tänka mer på sig själv ibland. Jag kan verkligen inte det, tro mig har försökt. Han ska ju inte bli glad över att bli av med mig?! Men är man galet kär så är man. Jag kan bara inte låta bli att umgås, prata, sms och tänka liiiiite för mycket på honom. Då får jag vara en jobbig flickvän, som han i och för sig aldrig sagt att jag är, och påminnna honom om hur kär jag är. "Kär och galen" brukar man väl säga och det passar ganska bra in på mig.

Med det ville jag bara säga att Kärlek kan vara väldigt underbart och samtidigt plågsamt, fast mest underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0