Hemma ljuva hem

Jaha då var man hemma igen! Det känns verkligen SÅÅ SKÖNT! Vi landade i Bergkvara runt två på natten och efter 20 timmars resande var vi ganska trötta. Vaknade inte förrän halv ett igår och fick nybakde frallor till frukost, på det köttgryta av lövbiff och fick äntligen dricka GOTT kaffe! Underbara Sverige och dess råvaror. Det blev lite innebandy innan jag skulle få åka dit jag längtat så mycket efter, HEM.

Hemma är nog den bästa platsen på jorden. Mamma hade gjort en köttbit till oss och vi gick lite rundvandring i huset som Sofia lyckats (som vanligt) inreda om, fast tror ändå de andra fått tycka till lite också. Josefine har varit jätteglad över att ha två rum (hennes + mitt) och en egen dator, men hon blev också väldigt glad över att vi kommit hem. Många kramar blev det och lite slöande framför tv:n (fatta det finns tvapparater i detta landet!? haha ne, men har man varit utan tv, mobil och Internet känner man nästan så).

När jag sedan kröp ner i min säng blev jag påmind om vilket jäkla skön säng jag har och för första gången på 6 veckor sov jag själv, en lustig känsla.. Idag har jag försökt packa upp och tvätta, men är en hel del och tar sin tid. Snön som alla pratar om tänker jag inte ens på. "Vaddå snö? Det är ju bara lite på backen, inget speciellt eller?" Sen inser man att det kom med oss och att det faktiskt inte varit någon snö här hemma, alls!? Men för mig känns det "Precis som vanligt"(på grov kalmaritiska som Mattias skulle ha sagt, haha). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0