Val Thorens

Resan till Val Thorens gick jättebra, förutom att bussjäveln var så varm att jag kanppt kunde andas, men jag överlevde. Vi möttes av en glad Mattias som drog oss igenom flera trappor och uppför flera backar, tills vi tillslut var utanför vårt lägenhetshus. Oskar kommer och ger oss en välkomnande kram med orden "Välkomna hem!" och precis så kändes det. Vi gjorde oss hemmastadda och redo för en trevlig kväll hos Oskar och Mattias med respektive. Det blev franska specialité Raclette, vilket är kött, champinoner, grönsaker med smält ost. Det var super gott! Lite rött vin, kaffe och många skratt så var kvällen fulländad.

Igår sov Anton och jag ut till tolv då Oskar och Mattias knackade på dörren och tyckte vi skulle gå upp. Det blev lite mat, städ av deras lägenhet och sedan after ski. Där på dansgolvet, med ölen i handen och glada människor kände jag bara en sak "Jag har börjat leva igen!"

Det blev ändå läggdags tidigt och hyfsad tidig uppstigning idag. Sedan har det blivit skidåkning för hela slanten (liftkortet här för två veckor kostar lika mycket som ett säsongskort i Flaine, men sen får man lite mer alternativ för pengarna också). Vi stannade i backen för att luncha, men det var så skönt att vi blev kvar i en och en halv timma. Inte det bästa för min känsliga hy som nu bränner lätt på skinderna efter all sol. Ikväll blir det lite lugnt, har ätit Creps med nutella, bannan, grädde och glass. I morgon ska vi på sittning med trerätters, ska bli kul och se vad det innebär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0