Att få gråta en skvätt...

...kan vara riktigt skönt. Det kände jag idag när jag satte på och börjde kolla på filmen "Allt för min syster" eller som på engelska heter "My sister's keeper". Det är en väldigt gripande film, och boken är ännu mer gripande, som handlar om Anna som föddes för att donera till sin äldre, leukemisjuka syster Kate. Om inte Anna donerar kommer Kate att dö, men efter 11 år som systers donator har hon nu fått nog och vill ha rättigheter över sin egna kropp. Därför skaffar hon en advokat och stämmer sina föräldrar som leder till domstol.

Jag grät igenom hela filmen och efteråt var mina ögon rödsprängda av alla tårar. Det är så härligt att kunna känna empati och få gråta, utan att man själv är ledsen eller skadad. Känslan att lätta på trycket och låta känslor rinna av en är så underbart. Det var verkligen en påminnelse om att jag måste se "gråtfilmer" mer ofta.




Jag rekomenderar även att läsa boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0