Koll & Struktur Förenklar Livet

Jag är just nu HELT uppe i min städning! Jag är lyrisk och har kul (ni hörde rätt, städning kan vara rolig), så jag glömmer helt bort tiden. Idag började jag efter frukost runt nio och insåg att jag var hungrig efter ett tag, kollade kl HALV ETT?! Hur kunde tiden gå så fort?... Två av systrarna hade ledigt från skolan idag också, det utnyttjade jag med lite "bär-hjälp". Så nu är källaren (nästan) klar och jag vet precis vart minsta pärla, sko, klädesplagg, väska ja allt ligger.

Har börjat festa mig vid så små detaljer, att när mamma började titta runt förstod jag att hon letade efter kaffeglaset och jag visste precis vart hon ställt det. Lite läskigt att veta exakt vad mina nära kommer leta efter och var alla brukar glömma sina saker, som älsklingen. Jag sa till honom precis innan han skulle åka att inte glömma handkrämen, men han glömmer den såklrt! Har börjat ta för vana att alltid titta på bänken i hallen innan jag åker och mycket riktigt ligger handkrämen där. Det var sedan bland det första han sa när han kom hem, då är det en härlig känsla att kunna säga "den ligger i din väska på mitt rum".  Jag gillar att ha koll och struktur så är det bara.

Min fyrbenta älskling har inget planerat, mer än att äta kl halv 6 på morgonen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0