Löördagsmiddag

Trevlig kväll med de tjejer som valt att stanna kvar den här helgen. Middag hemma hos mig (som efter lite möblering gick bra) och vi fick plats. Vi gjorde en jättegod rätt jag hittade bland mina recept, Svampcannelloni, som dessutom var väldigt eneklt att göra. Det vara bara att fräsa vitlök, frysta spenatblad och skivad färsk svamp. Rulla in detta i färska pastaplattor, hälla över tomatsås gjort på gul lök, passerade tomater och grönsakbuljong, och sist över med ostsås (som vi gjorde en egen enkel version av med matlagningsgrädde och riven ost). Sedan satte vi in formen i ugnen på 220 grader i 15-20 min. Supergott! Blev en fördrink också (kunde inte låta bli). En skön promenad och en öl på en nation innan klockan slog tolv och det var dags för sängen. En riktigt mysig lördagskväll, tack tjejor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0