Min promenad

Min promenad i Uppsala är verkligen inte som hemma i Kalmar. Hem-hemma brukar jag gå i ett tyst villaområde eller en promenda i skogen och längs vattnet. Här finns det inget hav (finns ju Fyrisån, men är inte riktigt samma sak) och skogen ligger lite för långt bort. Här promenerar jag antingen runt universitetsbyggnaderna,  på kyrkogården eller genom de "trädgårdar" som finns. Oftast blir det en mix av alla. 
 
Botanska trädgården.
Huset till höger ligger i parken och till vänster är en stor universitetsbyggnad utanför.
 
Kyrkogården - som sträcker sig väldigt långt och ändrar utseende.
 
Domkyrketornen ser man var man än är, perfekt att bo nära
för då är det lätt att hitta vilket håll jag ska om jag virrar bort mig.
 
 
Ett av de ställen jag är på "Geo".
 
Cykelväg till Geo och byggnaden vid solen är en annan universitetsbyggnad
 
På promenad genom stan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0