Dugga - test- tårar- livet

Vet inte riktigt vad jag skrev om sist eller när det va, men nu har jag i alla fall gjort duggan.
 
Duggan är ett litet "förtest" till den stora tentan. Ett prov i mitten av kursen på det vi lärt oss och får man godkänt på den kan man tillgodose 5 poäng till tentan, vilket är en grym fördel om man skulle ligga någon poäng under godkäntgränsen.
 
Denna dugga har jag den senaste veckan pluggat på, samtidigt som jag fått iordning i min lägemhet, cyklat några vändor till Ikea, haft hemleverans på säng (sova på luftmadrass är ingen hit...) och försökt laga mat utan kök. Så mitt liv har varit i ren kaos, med dålig sömn, dåliga matvanor och alldeles för mycket i huvudet  och ändå har jag bitit ihop och pluggat (fördelen med att leva utan tv och långsamt Internet är att man faktiskt koncentrerar sig på att plugga). Igår sedan gick jag och la mig med ett lugn och kände att jag nog skulle ha chans att fixa godkänt på den här duggan i alla fall (för bara en vecka sen fattade jag inte hur det skulle vara möjligt). Idag på morgonen behövde jag inte stressa och var utanför lokalen i god tid. Förutom dålig sömn med en upprepande dröm om att jag försover mig och kommer försent till duggan, så mådde jag bra. 
 
Duggan var inte svår, men mitt huvud ville bara inte. Alla formler som jag kunde som ett rinnande vatten, alla regler och enkla uträkningar var borta. Det gick inte att lösa något eller se logiken/mönstret när en timme hade gått. I efterhand kom jag på att jag bl.a. hade skrivit fel på 6-3, vilket ju är 3 och jag hade skrivit 2. Det är för fan lågstadiematte?! Så där rök de extra poängen och självförtroendet på om jag någonsin kommer fixa detta... Gråter en skvätt och hoppas att det går över, måste börja bygga upp mitt liv.
 
Kokvrån före -kaos
 
Några enkla tal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0