Kaoset före lugnet innan stormen

Precis så kändes det idag när jag vaknade. Det var kaos i mitt huvud och i mitt inre! Jag kunde inte koncentrera mig på något, försökte förgäves plugga matte. Tog mig en promenad förbi lägenheten och vidare till domkyrkan. Det var så lugnt, tyst och harmoniskt att gå där inne. Sakta började kaoset lägga sig inom mig och jag kunde gå ut och möta världen igen. Vädret var ungefär i samma sinnessämning som jag, ena studen varmt, sol och riktigt skönt, sen kom molnen, började regna och sedan kom störtregnet innan det övergick i ihållande ösregn.
 
Nu på kvällen kunde jag ÄNTLIGEN flytta in i min lägenhet. Kokvrån är inte klar, men mesta av badrummet och i alla fall mitt rum där jag sover är klart. Hela kvällen har gått åt att plocka upp och fixa, längtar dock efter en riktig säng. När mamma och pappa kommer ska de hjälpa mig transportera en säng, är lite svårt att lyckas med det själv på cykeln. Nu måste jag i säng, godnatt!
 

Kaoset
 

Utsikten fr mitt fönster<3
 
Avslutar dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0