Livet är inte grönare på andra sidan

Det citatet passar in ganska bra på en sammanfattning av dagen. Humöret och känslan pendlar fram och tillbaka. Ena stunden är allt väldigt bra, är peppad och avslappnad och så vänder det tvärt till att kännas väldigt dålig, vill skita i allt och rastlöshet i form av ångest på något konstigt sätt. Det är svårt att sätta ord på känslan, men jag kan dra en liknelse med den där vanten som kastas mellan min och mina syskons korgar hemma. Den som man inte riktigt vet vems den är och därför inte har "sin plats" någonstans. Så länge får den ligga i en korg tills nån lägger den i nästa och nästa osv. Tillslut kanske vanten hamnar på sin rätt plats i sin rätta korg, men än så länge kastas den runt... 
 
Fikat med Elenore idag, en jobbakompis sen sommaren-08, mycket snack att ta igen och framförallt blev det mycket pepp-talk. En ängel och räddare i nöd, jag kunde gå hem och ta tag i matten för första gången idag. En peppande känsla i kroppen och ett jävla anamma, detta ska gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0