Reccegasquen - Kalmar Nation

Kvällen på Kalmar Nation blev helt annorlunda än jag förväntat mig, men på ett positivt sätt. Helt ärligt hade jag ingen lust att gå dit, ville hellre ha en mysig kväll framför tv (inte för att jag haft någon tv de senaste 3 veckorna, men ändå). Började med att mingla runt och prata med nya ansikten. När jag sedan hör att många runt omkring pratar engelska börjar jag bli lite nervös. "Jag är ju sämst på engelska, hoppas hoppas hoppas jag sitter bredvid många svenskar!!" De tanakarna gick runt i huvudet och så sätter jag mig på min plats, två finskor, en tyska, en australienska och EN svensk. Jaha och där satt jag och pratade engelska resten av kvällen, men det gick faktiskt bra. När jag cyklade hem senare på kvällen var jag väldigt glad att jag satt med så många utbytes studenter, det var så kul. Vi går olika program, har olika bakgrund och alla pratar olika språk. Gemensamt att vi alla är nya i Uppsala, nya på Kalmar nation och hade en trevlig kväll. Detta förde oss samman och förhoppningsvis ser vi varandra snart igen. 
 
Första sittningen på Kalmars och fler kommer det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0