Vilken resa i Storstan!

Ja vad ska jag säga... JAG ÄR INGEN STORSTADSMÄNNISKA och kommer aldrig bli... Jag skulle ta mig från Uppsala till Farsta och sedan vidare mot Saltsjö-Boo. Det började egentligen redan på morgonen då jag skulle ta bussen till skolan. Jag som har cyklat överallt i hela mitt liv är inte ens van vid buss, så bara det var en utmaning att veta vart jag skulle gå på/av och när.
 
Lite extra tidig begav jag mig ut i ösregnet och kom tidigare än beräknat till skolan, bättre det än sen! Efter skolan hade jag lite tur och tog sällskap med Maja till Uppsala centralstation. Hon visste (som pendlar varje dag) vilken buss vi skulle ta och hade koll på tid å så. Väl framme tog vi var sitt tåg. Tåget blev försenat med ca 4 min, men helt okej ändå. Jag skulle sedan ta tunnelbanan mot Farsta (måste tillägga att jag bara åkt tunnelbana själv en gång tidigare i mitt liv). Jag hade fått veta att jag skulle ta den "gröna linjen mot Farstad strand och hoppa av i Farsta". Men det finns ju tydligen FLERA GRÖNA LINJER?! Jag satte mig på det jag trodde skulle ta mig direkt till Farsta, men när vi stannar i Skarpnäck säger de att det är sista station. "Men jag skulle ju inte av här, jag skulle ju till Farsta och Farsta strand skulle vara sista station?!". PANIK PANIK PANIK!! Ringde Sanna som sa att jag skulle sitta kvar och åka tillbaka mot Skärmarbrink, där jag sedan skulle byta t-bana mot Farsta strand. Detta gjorde jag och fick vänta 12 kalla, j*vla minutrar i ösregnet (under tak) innan t-banan kom och tog mig mot Farsta, tack o lov stod Anton och väntade på mig med bilen. Helt slut slängde jag mig på hallgolvet hos Sanna och somnade utmattad i soffan. Nu väntade bara att ta sig mot Saltsjö-boo, suck.....
 
Men detta löste sig ganska bra, tack vare mosters kompis som kom och hämtade A och mig i Älvsjö. Så det blev "bara" t-bana till Farsta Strand och sedan pendeltåg mot Älvsjö, med två tunga väskor plus handbagage... Födelsedagsfirande med kräftskiva fick avsluta en händelserik vecka och resa. Somnade gott i en varm famn och var ändå ganska nöjd över mig själv. Det blir inget resande från Uppsala på ett tag känner jag!
 
Bild fr förra sommaren - i Bergkvara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0