Glöm inte våren innan sommaren!

Efter föreläsningen tyckte jag att jag förtjänade en mäng chokladglass och efter ha tryckt i mig 1/3 av paketet ville jag bara ut i solen. Träningskläderna på och en bok med (som skulle varit kurslitteraturboken jag köpte idag, meeeen blev inte så utan tog min roman istället hehe), satte mig i Botaniska trädgården och njöt av solen. 
 
Visst är det helt underbart att det äntligen känns som våren är påväg? De har börjat sopa bort grus på vissa trottoarer och fåglarna kvittrar. Folk sitter ute, promenerar och springer. Nu vill jag bara att all snö ska smälta bort! Men än är det för kalla nätter och vattnet fryser till is igen... Jag är däremot rädd att helt plötsigt blir det sommar och våren i år kommer försvinna. Jag tycker om våren med alla blommorna, längtan efter solen och letandet efter den perfekta platsen. När sommarn sedan kommer är luften inte lika frisk och med sommaren kommer regnet, eller ja man måste kanske inte förvänta sig det värsta. Men i alla fall så kommer nog sommaren fortare än vi tror. 
 
Efter jag suttit en stund i solen tog jag sedan en timmes powerwalk, riktigt skönt och helt slut i benen när jag kom hem. Hemma väntades sedan middag - Moussaka. Mums!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0