Helgen i Sthlm

Blivit lite långt uppehåll på bloggen, var i Stockholm torsdag till söndag och sen har skolan tagit upp det mesta av min tid. 
 
Det var en väldigt mysig helg med mamma och systrarna. Åkte från Uppsala på torsdag eftermiddag med tåg (som jag inte var så nojig och orolig över för en gångs skull). Från Sthlm C tog jag tunnelbanan (som gick väldigt bra, jag åkte åt rätt håll och inte för långt) till Slussen där jag tog bussen och sen var jag framme. Hela resesträckan tar ungefär 2 timmar om man inte räknar med väntetid på tåg och buss. Helt okej avstånd och det är ungefär det avståndet kommer jag ha hem till Kalmar i höst, jippi!
 
Under hela fredagen "lekte vi turister". Trodde aldrig att det kunde vara så jobbigt, men efter en hel dag i Sthlms stimm, 5 museer, lunch och fikapaus slängde man sig i soffan helt slut! På lördagen åkte vi upp på Globen, gick på stan och fikade i Gamla stan. En riktigt bra helg blev det med andra ord. 
 
Fikapaus på Fotografiska museet
 
Utsikten från taket på Globen
 
Mina fina systrar<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0