Kyckling med saffransås & soltorkade tomater

Efter ett önskemål tänkte jag dela med mig av det här receptet.
 
2 portioner
 
- 1 stor kycklingfilé eller två "normala"
- 1 st creme fraiche med smak av saffran
- 6 st skivor soltorkade tomater (kan variera beroende smak)
- salt och peppar
- olja/smör till formen
 
Tillbehör ris.
 
Gör så här:
1. Sätt ungnen på 200 grader
2. Dela den tinade kycklingfilé(rna) i lagom stora bitar (även till en person när man har en normalstor kycklingfilé brukar jag skära den en gång).
3. Gör ett snitt i kycklingfilén, klicka i en creme fraiche kick i snittet.
4.  Skiva de soltormade tomaterna och lägg i några skivor i kycklingen.
5. Lägg kycklingen i en något  smord ungfastform, salta, peppra på kyclingen.
6. Bre över en del av den återstående creme fraichen (spara lite som man kan ha till extrasås).
7. Sätt in kyckingen i mitten av ugnen i mellan 18-25 min. (För mig blir det olika varje gång, kolla efter 18 min om det fortfarande är röd vätska i så fall sätt in i ytterligare 2 min och kolla igen o.s.v.).
 
Servera till kokt ris och sallad.
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

2013-04-17 @ 16:54:13
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0