Rolig Matte & Mat-tips

Äntligen rolig matte! Blev förvånad att jag kände den där härliga känslan när man försöker se ett mönster och få ett svar på en uträkning, men det gjorde jag idag på första föreläsningen på Redovisning och Kalkylering. Sen förstår man ju inte riktigt allt än, men det kommer nog. Det var tidig föreläsning idag också, 8-10 är inte min favorittid precis... Men huvudet vaknade efter första 45 minutrarna. Gick sedan i det underbara vädret till Ica och handlade ingredienser till mat denna vecka och det blir nog följande matsedel:
 
- Moussaka gjort på potatis istället för aubergine.
- Kikärtsgryta med banan, äpple och curry, tillbehör ris.
- Pasta med tomat- och basilikasås
- Kycklingfilé med saffransås och soltorkade tomater.
 
Får väl se vad det blir mer, men nu behöver jag inte handla på några dagar förhoppningsvis. Till lunch idag gjorde jag en sallad med tonfiskröra (gjort på tonfisk, creme fraiche, rödlök, salt, peppar och lite citronsaft), ananas, tomat och ägg. Kan rekomenderas när man vill få ihop en lunch fort. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0