Dag 3 - Delfinutflykt

Vi vaknade lite senare idag och kände att det var sovmorgon att sova till halv sju. Efter lite frukost gav vi oss iväg på utflykt, för idag skulle vi få bada med delfiner. Josfine var den mest förväntansfulla och hade detta som ett av sina måsten innan vi lämnade Mexico. Men när jag stod där i poolen och strök min hand längs delfinen Colon kropp kände jag min barndomsdröm om att bli späckhuggsskötare vakna till liv, jag var åtta år igen och sprudlade av lyckorus i kroppen. Vi fyra (systrarna, mamma och pappa skötte film och fotografering) fick en egen tid med delfinen Colon och en delfinskötare såklart. Vi fick hålla i delfinen, pussa honom på munnen, hålla i hans fenor när han simmade fram och åka på en bräda när han puttade på med sin nos mot vår fot. Utöver detta fick vi veta fakta om delfinen, känna på hans tänder och leka med leksaker med honom. Det var verkligen en upplevelse för livet.    

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0