Berättelsen om Pi

... eller 3,14 som det också kan översättas. Den bion såg jag, mamma, pappa och Josefine i lördags, men tyävrr måste jag säga att jag blev besviken. Jag hade kanske lite för höga förväntningar på filmen (efter att Sofia och Celine berättat lite om den, för innan hade jag verkligen noll förväntningar och tänkte inte se den. Jag vill förklara den kort och gott att det handlar om en pojke i en båt med en tiger, precis som man tänker när man ser trailen. Däremot måste jag säga att det är otroligt vackra bilder och kostligt gjort, den bör därför ses i 3D det höjer filmen. Den innehåller lite frågan om tro och få andra tänkvärdheter, men inte tillräckligt mycket för mig. Den är lite för enkel på något vis. jag kanske borde läsa boken, för att få en mer djup förståelse, som jag tycker den här filmen har potensial att kunna ha. Så 2 av 5 möjliga, inte bio sevärd. Men alla snackar ju om den så det gör den kanske mer värd att se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0