Ekonomprogrammet/Företagsekonomi A

Har varit fullt upp sen jag kom tillbaka till Uppsala! Efter en härlig ledig vecka hemma tog jag flyget tillbaka till Uppsala i måndags. I tisdags började min nya kurs Företagsekonomi A och jag fick en glad överraskning när jag insåg att vi läser hela terminen med ekonomprogrammet och att vi får vara med i nollningsmottagningen. Nollning här är, som jag nämnt tidigare, inget förnedrande eller mobbande, utan ett sätt att lära känna varandra genom olika spex, event och "lekar". Så från att jag trodde att det skulle bli en vanlig kurs som jag läste förra terminen, är det nu massa roliga grejer som händer vid sidan av studiern i 5 veckor framåt. Känns som att jag börjar ekonomprogrammet (vilket jag gör på sätt och vis eftersom jag läser ett havår på programmet), men att jag kommer hoppa av efter en termin (går ju i papprena en fristående kurs över hela vårterminen). Det är riktigt bra på så sätt, tycker jag det är kul är ekonomprogrammet alltid ett alternativt jag kan välja i framtiden. 
 
 
Efter en rolig spex-kväll i onsdags och massa grupparbetsplugg igår är det nu fredag och helg, fast när man plugga har man inte riktigt "helgledigt" på samma sätt som när man jobbar. Men var gör väl det när man faktiskt läser något som är kul och intressant? Att hoppa av Civilingenjörsprogrammet är nog bland det bäst beslut jag gjort sen jag kom hit. Ska iväg på föreläsning nu!
 
 
 
Ekonomikum - här är jag nu!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hejsan, kom till din blogg när ja googlade ekonomiprogrammet Uppsala. Jag ska bara läsa kursen företagsekonomi A i Uppsala i höst, är det alltså så att man helt får vara med på ekonomiprgrammets nollning? :) För jag kommer som helt ny till Uppsala så det skulle ju vara toppen isf! Började nollningen i samband med kursstart eller tidigare?
Vänliga hälsningar,
Camilla

2013-06-05 @ 13:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0