Borta med vinden

Min gårdag var skön och skoj. Förutom en något jobbig förmiddag vilket resulterade i sängliggande med filt, te, naturgodis, mariekex och en filmklassiker, men var också en bra ursäkt att få bara va. Var längesen jag såg "Borta med vinden", inser nu när jag ser den som äldre att jag nog formats lite av den. Älskar Scarlett O'Hara och hennes "passion for life", styrka och att hon älskar sig själv. Hon har ju även en del sämre sidor, men ingen är perfekt och alla har vi olika brister. Filmen har en hel del tänkvärda budskap och jag upptäcker bara fler och fler för varje gång jag ser den (har nog sett den 6-8 gånger). Det stora budskapet är ändå "du inser inte vad du har förrän det gått dig förlorat" som också är filmtiten "Gone with the wind". Tycker ni om gamla filmer, kärlek, budskap och lite historia så se den!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0