Delvis Ekologiskt

Jag försöker köpa, i så stor utsträckning som jag tycker att min ekonomi klarar av, ekologiska råvaror. Har man väl börjat handla ekologiskt och framförallt börjat läsa om skillnaden på "vanliga" varor och ekologiska varor har man svårt att motivera sig till att köpa hem gift som jag sedan måste stoppa i mig. Det tog därför emot när jag var på City Gross (för några veckor sen) och köpte billigt och inte ekologiskt, deras ekologiska utbud var för dyrt och dåligt. Jag är glad att Willys ligger så nära för deras egna märke "Garant" tycker jag har jättebra utbud på ekologiska alternativ, de är inte mycket dyrare och i vissa fall är de billigare än "märkesprodukter". Sen har jag Maxi en liten bit bort (men såklart på gångavstånd, hallå vi är i Ljungby?!) och även deras egna "I love eco" tycker jag om.
 
Om du inte handlar ekologiskt, men funderar på att börja köpa delvis ekologiskt skule jag rekomendera att köpa ekologiska produkter av sådan som du har en längre period som vetemjöl, havregryn, sirap, honung, vinäger, oljor, kakao, ströbröd o.s.v. Det jag också tycker man bör köpa ekologiskt är mejeriprodukter, främst mjölk som man får i sig någnting varje dag. Jag vet att stora mjölkdrickare tycker det är för dyrt, vilket ajg akn förstå om man köper stora mängder.. Men fårgan jag ändå jag tycker man bör ställa är hur mycket tycker du att din kropp är värd? Som jag tidigare skrivit bör du även ta en funderare innan du köper vindruvor och russin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0