Favorit-nagellacket stavas OPI

Sköta om, vårda och måla naglarna är en av mina passioner. Det nagellack som jag gillar bäst är helt klart OPI. Det är roligt att arbeta med, håller bra, är drygt och finns i massa fina färger. Nackdelen är att det är ganska dyrt... Ett nagellack kostar 150 kr, men när jag var i USA köpte jag fransk manikyr-set för 170 kr för tre stycken. Lite skillnad. Det finns så klart billigare alternativ (för hemligheten med att nagellack ska hålla är oftast ett bra överlack) och då använder jag Mavala och Depend, men tycker även att Kicks egna är helt okej. Men viktigt är då ett bra överlack. Något som är lite dyrare men billigare än OPI är Make up stores nagellack, vilket håller väldigt bra. 
 
 
Vill-ha-just-nu: färg i bruna eller gråa tonner.
(bild från apolishaddict.com)
 
IZMIR är en perfekt mer genomskinlig nyans av det vita i fransk manikyr. 
Min favoritmålning (bild från i våras)
 
 
 
Behöver-just-nu: en glasfil, min gick sönder i väskan som fastnade i Paris... 
98 kr på Kicks. AoO använd glasfil (du kommer aldrig gå tillbaka till sandpappersfil igen).
 
 
 
Dagens nagellack Lucky Lucky Lavendel, lila-ros beroende på ljus
(OPI- nagellack jag köpte i somras)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0