Förlorat bagage

Hemma efter tre fantastiska veckor! Hemresan var lång och seg. Dit känns det alltid mycket enklare eftersom man ska till något, hem är det mycket värre för då vill man bara hem. Vårt plan mellan New York och Paris blev dessutom försenat så när vi väl kom av fick vi springa genom hela Charles de gaulle och direkt på planet. P.g.a. av förseningen hann de därför inte lasta på våra väskor och var inte med till Köpenhamn. Vi fick därför åka hem utan bagage...
 
Det var så skönt att komma hem, egen säng, svenskt dricksvatten och svensk mat. Fyra väskor kom hem ett dyng senare, men såklart var 2/3 av min packning kvar i Paris i de två återstående väskorna... Ytterligare ett dygn senare så kom min packning.  Det blev några mysiga dagar i Kalmar med frukostbuffé-dejt med Linda, snabbträff med Moa och några inköpsvändor som fick åka med till Ljungby där jag tvättade och packa om resväskan.
 
På söndag flög jag vidare mot Arlanda. Allt gick frid och fröjd, men när vi skulle boarda på började dom lasta av allt bagage. Det blev för tungt för planet att flyfta på den hala startbanan. Jaha tack för den, andra gången bagaget får försenanmälas på en vecka och återigen fick jag vakna upp dagen efter utan saker... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0