Ny utmaning med hjälp av Fortnox

Blev en tripp till Växjö idag för att besöka vårt partnerföretag Fortnox. Vi arbetar med detta företag för att kunna använda den teori vi lär oss i praktiken. Det är en av de fördelarna med våra utbildning, en akademisk universitetsutbildning med anknytning i arbetslivet. Eftersom Fortnox:s hjälp är en viktig del i vår utbildning tänkte jag sprida lite information om vilka de är och samtidgt ge en förståelse vad jag arbetar med om dagarna. 
 
Fortnox är ett företag som erbjuder internetbaserade affärssystem för små- och medelstora företag. Den definitionen är ju ganska svår att dra en exakt gäns för, men säg med ett antal anställda på mellan 3-30 personer. Deras affärsidé är att underlätta de administrativa delarna inom företaget och göra det möjligt att arbeta var som helst i världen, så länge det finns internetuppkoppling och en mottagare (som en dator, smartphone eller platta). Genom att kunna lara all information i det så kallade "molnet" är detta möjligt och kunden behöver inte heller sköta underhåll, drift eller lagra något på sin egna hårddisk.  Och som en fin avslutning på min förklaring om företaget så finns det en video som beskriver detta på ett väldigt bra sätt. (Dessutom diggar jag låten.)
 
 
 
 
Det är alltid lika trevligt att komma dit och varje gång går jag därifrån med ett leende på läpparna. Jag vet inte vad det är som gör det, men människorna, stämningen och en ny utmaning att ta tag i skickar ett lyckorus genom hela kroppen. Äntligen ska vi komma igång med ett nytt projekt och denna gång mer inriktat på det vi ska utbilda oss till, nämligen hitta och (i detta fall ev.) hitta en alternativ lösning på ett informationslogiskt problem. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0