Ölglas - form, pris, märke

Jag har fått mitt hem att likna och kännas som ett hem, dessutom har jag det mesta man behöver i ett hem. Men jag behöver ölglas och inte vilka ölglas som helst... När jag var i Stockholm hittade jag exakt sånna glas jag ville ha på secondhand men köpte om inte, visste inte hur jag skulle få med dom hem. Nu i efterhand har jag kommit på mig själv att jag kunde köpt två syckten, jag frågade inte ens som jag var tvungen att köpa alla 6, typiskt!  Men så sökte jag runt lite och det finns ju en del som jag skulle kunna tänka mig. Det viktigaste är formen, behaglig att känna i handen och tunn kant. 
 
Chateau -  Kosta Boda 319 kr/ styck (dyrast, snyggast, bäst)
 
Friendship - Kosta Boda - 129 kr/styck
 
 
Great - Cervera/Önska - 63 kr/ styck
 
 
 
 
Mood - Lagerhaus - 45kr/ styck (billigast, okej, men något tjock kant..)
 
Vertige - dryckesglas.se - 43kr /stck (enda annorlundare form jag
kan tänka mig, billig)
 
 
Inget av dessa var det jag hittade i Stockholmo. Det var en äldre serie av orrefors ölglas, men de hade allt för 125 kr /styck. Billigare än Chateau men inte särklilt mycket billigare om man jämför med dessa, så kanske jag gjorde rätt val ändå att inte köpa dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0