Workout - Varför du INTE ska träna som student

Hade en riktigt skön workout idag, trodde jag skulle falla ihop på crosstrainern de sista 3 minutrarna, SÅ trött var jag. Men nu har jag utnyttjat 4 av 5 gratis-tillfällen, 1 kvar och frågan som då uppkommer är -Ska jag täckna något kort? Följefrågor blir ju då - Hur länge, vart och är det värt det?
 
Först och främst har jag kraven att jag bara vill täckna i 3 månader, vill helst ha både gym och pass, får inte kosta för mycket och får inte ligga på för långt avstånd hemifrån. Sen kommer de lite svårare men skulle-nog-kunna-klara-mig-utan-kraven, jag vill ha en tv framför crosstrainern, ska kännas fräsch, inte för mycket folk och (mina) pass ska ligga på bra tider, dagar och utspritt. Som sagt en låååång kravlista och här i Ljungby finns inget som kan uppfylla ens de första kraven.
 
Ska jag då överväga att tänja på reglerna och bara börja gymma i 3 månader, till ett okej pris, bra öppettider, ligger inte för långt bort, har crosstrainer men inte med tv och verkar inte vara för mycket folk. Så pratar jag med syster och får världens bästa anledningar till varför jag inte täckna något alls: 
 
Av att träna skapar du ett behov att vara tvungen att träna som tar tid i din vardag och du blir mer fixerad av träning och hur du ser ut. Du kommer bli mer hungrig och behöver handla o laga mer mat, vilket kostar i tid och pengar. Effekten av det är att du kommer skita mer och då behöver du köpa mer toapapper, vilket kostar och är jobbigt att släpa på från affären. Kort och gott så tjänar du i både tid, pengar och mår bättre av att inte träna. Så... jag tänker inte täckna något, hämta hit mina varma kläder från Kalmar och fortsätta med mina morgonpromender 3 ggr i veckan. Det räcker för mig.
 
Men det kan ju inte hjälpas att det är kul... Härligt svettig!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha åh vad jag älskade din systers svar på frågan!!

Svar: Haha ja visst är det ;)
SarahCarlström

2014-01-28 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0