Ledig vecka utan röst...

Examinationsveckan är över! Individuella och grupprapporten är inlämnad, två presenationer har genomförts och tentan är skriven. På något konstigt sätt så har det ändå gått bra och efter tentan var det lite jobbigt att inte behöva göra något. Sen har förkyldningen sakta stegrat och tagit över nya delar i min kropp. Just nu är jag tvungen att vara tyst eftersom min röst är helt borta och det enda som hörs är ett väsande, plågande ljud och ibland lite rosslande när jag tar i från tårna för att kunna uttrycka mig. Det suger verkligen att inte kunna prata... Är för tillfället i Halmstad och gör så lite som möjligt, har med mig böcker jag vill läsa, lista på filmer jag vill se och mat jag vill äta och där emellan hade jag tänkt (och blivit) ompysslad. Sen har jag återigen fått en sån där undersökningsblankett. Det känns som jag alltid blir utvald att göra alla undersökningar.. Vad är det som gör mig perfekt lämpad? Jag hade gärna velat ta del av hur urvalsgruppen väljas ut och inte hjälpte det att jag bytte kommun för nu var jag ju tvungen att gör två angående kommunen jag bor i på mindre än ett år. Jaja de hade tur att det skickades nu, eftersom jag har massa tid en hel vecka och orkar inte göra så mycket med den här förkyldningen ändå. Snart kommer A hem och ska laga lite lunch åt oss (okej jag kommer väl hjälpa till lite grann) och sen blir det våfflor som jag längtat efter i fler dagar. Den smeten har jag redan hunnit gjort så det ska gå extra snabbt att tillaga. Solen skiner ute och himlen är blå. Längtar efter att sitta i mamma och pappas underbara trädgård, dricka kaffe och läsa en tidining, men det får bli nästa helg. Dags för lunch! 
 
Utsikt från min lägenhet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0