Bussfärd och ankomst

Tåget kom fram som det skulle. In på första spåret vilket innebar att jag inte kunde gå under skylten "Välkommen till Uppsala, välkommen hem". Liten besvikelse faktiskt... Men jag kunde ju inte gärna gå över spåret direkt. Sen skulle jag då ta bussen. Jag kollar vilken hållplats och buss och det går flera till Eko. Bra! Men så får jag för mig att ta den busshållsplats som är liiiite närmre, typ 100 m (vilken latmask man är och det skulle jag få betala för!). Jag går på och säger att jag ska till Studentstaden och betalar med resekassa. Det är inga problem och jag kliver på. När det är nästa station trycker jag på stopp, men bussen KÖR FÖRBI?! Jag tar min rullväska och nästan springer fram till busschauffören. "Jag skulle av där, varför stannar du inte? Jag tryckte på stopp!". Svaret blev att han stannar inte där, men efter mycket om och men fick jag i alla fall gå av. Så det var bara att gå tillbaka... Där fick jag för jag var lat! Har alltid hatat att åka buss och kommer alltid göra det.. Men jag kom fram och det var väl det viktigaste, med alla saker och med lätt huvudvärk. 


UL-kort, SL-kort, KLT-kort och Kronobergskort. Har en del kollektivtrafikkort nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0