Inne med självgående

Var ute på en morgonpromenad och gick förbi två hus som båda hade självgående gräsklippare. Mellan dessa två grannar klippte en kommunarbetare den "allmänna" gräsytan. Jag undrar vad han tänkte? Såg han sin framtid och tänkte (så som jag tänkte) att hans arbetsuppgift att klippa gräs kanske inte finns om ett antal år. Det finns mycket teknologi som kan och har ersatt människans uppgifter. Det verkar ju däremot rätt skönt att ha en robotgräsklippare och robotdammdugare. När jag kom hem och satte mig och åt frukost kollade jag Instagram. Sammanträffande nog hade Perrelli lagt upp en bild på sin robotdammdugare och enligt kommentarerna att döma är det fler som har eller är intresserade av att skaffa en sådan. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0