Livet, flytten, plugg, jobb och utamningar

Har under flera dagar tänkt att jag borde skriva av mig lite här på bloggen. Haft en del tankar kring livet, reflektrat och funderat. Det blir lätt så när man är ensam under dagarna och tar promnader med skön musik i öronen... Massa tid med mig själv är livsfarligt!! Om 1,5 månad flyttar jag från Ljungby (inte så långt men ändå) till Växjö. Jag verkligen LÄNGTAR! Jag längtar efter miljöombyte, ny stad (och ja framförallt att det är en stad och inte en håla), sen till mina nya utmaningar som väntar i höst. Det ska bli så kul och jag behöver något nytt, oväntat och spännande som blir en utmaning. 
 
Det här med utmaningar... Läser just nu (och skriver, och skriver och skriver, som är det jag gör mest på den här utbildningen. Jag tar inte i och jag säger att jag nog skrivit 40 rapporter på snart två år...). I alla fall så handlar det om att motivera människor att uppnå organisationens gemensamma mål, men för att motivera människor att göra det det behöver också individens behov tillfredställas. En av de punkterna handlar om variation i de vanliga aktiviteterna. Variation för mig är den utmaning jag vill ha. 
 
I höst kommer jag praktisera och arbeta med intern verksamhetsutveckling i projektform. DET är den variation och utmaning jag vill ha (tror jag nu i alla fall). Det är nog bra att man testar sig fram och reflkterar över hur man vill ha sin vardag. Trivs du med den vardagen du har? Det jobbet du har? Mitt mål är att ha ett jobb som jag trivs med så att det inte är jobbigt att gå till arbetsplatsen när det blir måndag. Jag vill att det ska vara kul och att jag till och med längtar lite efter att få ta tag i mina nya utmaningar.  Jag behöver variation, för jag blir så lätt uttråkad om jag inte får sätta tänderna i och upptäcka något nytt. 
 
 
För två år sen flyttade jag från Uppsala, undra vart jag är om två år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0