Mot Uppsala!

I skrivande stund sitter jag på SJ snabbtåg påväg mot Stockholm, där ett byte väntar för att ta mig vidare mot Uppsala. Det gick nästan som planerat med min resa (hittills). Tåget var i tid och jag var i tid till tåget, en bra början. När jag kliver på vagn 7, där jag hade en bokad plats, uppstår kaos. Ett sällskap på 6 pers har satt sig på andras bokade platser... En annan kommer och tar en kompis plats för han sitter i en annan vagn, en tredje tar fel på sin plats och blir smått irriterad på gubben som han i underton uttrycker "inte fattar någonting och är trög". Tills det visade sig att gubben hade rätt och killen tog fel på stolsraden. Han och hans kompis hade bokad plats raden framför, som någon annan självklart satt sig på och fick börja styra och ställa med. 
 
Ingen satt på min plats tack och lov, dessutom hamnade jag brevid en tystlåten, försynt liten tant. Dock upptäckte jag så snart tåget började rulla att jag sitter med ryggen mot tågets färdriktning. Jag som hade varit så noga att studera bilderna och välja plats för att slippa det?! Hoppas jag inte blir åksjuk... Väl på plats och till rätta skulle jag sätta på en film. Då har jag väl bara en film att välja mellan eftersom jag glömt ladda om dom på min viaplay-nedladdningssida. Typiskt! Jaja jag har ju en film iaf, och bok och lite plugg, så någonting kan jag nog sysselsätta mig med. Just nu sitter jag och äter middag. Kycklingsallad med avokado, tomat, mango, pressad citron och koriander. Min nya resematlåda, älskar det! 
 

Hahaha fast det ser ju rätt vidrigt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0