Valborg i Uppsala

Vilken Valborgshelg, en helg jag sent kommer glömma! Vi kan ju börja med Kvalborg som bestod av storfrukost och lunchvin på balkongen. Efter lite mat och fix gick vi hem till en tjej som bor i korridor. Häng, vin och musik, för att sedan gå hem till en annan för fortsättning innan vi drog ut till Upplands nation. Vi hade köpt förköp och kom in direkt. Dock var klockan bara sju och musiken börjande inte förrän tio, dessutom var det rätt kallt ute trots mycket folk. Blev nån mer öl innan vi drog hem för att ladda om till Valborg. 

Valborg. Startade dagen med champagnefrukost (eller ja mousserat vin- frukost, vi är ju studenter menmen). Ost, kex, vidruvor, jordgubbar och massa annat gott, ute i solen. Åh så vackert och idylliskt eller hur? Fast sanningen är att solen var framme i typ 20 min, sen bestämde den sig för att försvinna, börja blåsa och regnet hänger i luften. Vi sitter och huttrar med filt runt om oss. Men VI SKA SITTA UTE DET ÄR MAJ!! När händer och tår var blå och första droppen kom ja då gick det fort att plocka ihop och vi gick in. Men när klockan börja närma sig elva kom solen igen, då var det dags för häng i Eko-parken. DET var helt underbart! Solen kom tillbaka, det var varmt, massa folk, musik och öl. (Nu kan ni va avundsjuka på riktigt för detta va nice) Kändes som en festival. Sen var det dags för nästa aktivitet: champagnegaloppen (återigen, mousserat billigt vin, vi är fortfarande studenter..). Men fy f*n vad kul det var! Haha. Hoppa och dansa till musik och spruta ner varandra med champagne (eller ja mousserat vin var det ju, men det låter ju verkligen inte lika bra). Dessvärre måste jag erkänna att jag var rätt värdelös på att spruta. Det hände inget fast att jag skakade och gjorde allt rätt. Sitter väl långt inne som den smålänning man är "inte slösa, dricka ska drickas upp!". Så det fick jag ju göra också, dricka upp alltså... Hemma blöta och glada med en köpt pizza blev det att fräscha till sig och göra sig redo för nästa festlighet. För er som tror att champagnegaloppen bara är blöt, äcklig och kladdig kan jag säga att man tänker inte på det. Det är faktiskt sååå roligt! 

Kvällen fortsatte till flera fester och avslutades på en efterfest innan det var dags att sova när klockan slog tre. Det var inte svårt att somna kan jag säga! Vilken Valborg. En Valborg jag aldrig glömmer!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0