På tåget till Kalmar

Har blivit lite uppdatering denna vecka, summerar den följande: sova-äta-jobba-träna. Har tagit mig ut och joggat 2 gånger, vilket är bra gjort för att vara mig. Det har också resulterat i att jag varit extremt trött på kvällarna. 

Nu sitter jag på tåget påväg till kalmar. Jag hör dem prata på tåget om flyktigarna. Tydligen sätter man flyktingar på tågen och säger vart dom ska av. Ingen kan läsa och det blir tågpersonalens uppgift att "hålla koll" på flyktingarna. En man som inte förstod det här med serveringsvagn plockade på sig massa saker och när det var dags att betala sa han: "Jag behöver inte betala, jag är flykting". Även om personalen försökte förklara att det inte funkar så, blev tillslut mannan så förbannad att han slängde allt på vagnen igen. Här är det något fel. Klart vi ska hjälpa alla vi kan och öppna våra gränser. Men när det inte finns något struktur, process eller fungerade sätt att hjälpa alla dessa stackars människor som flytt från krig och skit skapar det kaos i vårt land. Det hjälper inte att försöka bränna, mörda och försöka stoppa flyktingarna in, för de måste ju ta vägen nånstans. Vi måste hjälps dessa människor men det måste ske under en kontroll, så att inte människorna som redan bor i Sverige blir lindande. Integration kostar men vad gör man med dessa pengar, vart går det till? Nu blir det nedskärningar för människor som redan är utsatta i vårt land. De människor som bott här länge under dåliga förhållanden blir förbannade för att vi inte tar hand om dom och istället hjälper de som kommer hit. Allt hat växer och om det fortsätter såhär kommer det sluta som för USA: klyftor, mord och kaos i lagar och regler. 

Politikerna måste göra något NU, för endast de kan lösa problemet. Detta problem har de vetat om länge men inte gjort något åt, kanske dags att faktiskt handla och skippa alla 1 miljon överläggningar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0