The longest ride

Mamma har alltid sagt att tårar gör ögonen fina, att de glittrar. I så fall har jag väldigt fina glittrande ögon nu. Har sett samma film två kvällar i rad och jag gråter för att det är sorligt, vackert och så mycket kärlek. The longest ride heter den och är skriven av samma författare som The notebook och Dear John. Den får mig att känna tacksamhet till livet, att uppskatta mina nära och vilja ge dom massa kärlek. "Den finaste kosten är livet vi skapar". Vilket fantastisk citat! (Om det var exakt så dom sa minns jag inte men något sånt, så vackert ändå.) Filmen förmedlar också att man måste offra för kärlekens skull. Om det handlar om att välja bort en dröm, en hobby, ändra en del av sig själv eller bara ge plats åt någon annan i ens liv, ge uppmärksamhet och tid. Det är så sant. Kärlek är bland det underbaraste som finns, men det krävs mycket av sig själv och uppoffringar för att det ska fungera. Men av allt du kan välja att ge upp något för så är väl kärlek en av de mest värdigaste anledningarna. För vad vore livet utan kärlek. Ett väldigt ensamt liv och enligt min mening meningslöst. Mitt driv är kärlek. Kärlek till mina nära, kärlek till det jag tycker är kul och kärlek till mitt liv. Utan kärlek försvinner gnistan till livet, för mig består livet av kärlek och att älska att leva livet. 

Amo ergo sum - jag älskar, därför finns jag<3

Bilden är hämtad från Trailer.apple.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0