Första helgen

Första hela helgen i lägenheten i Växjö. Jag hade först tänkt att åka hem till Kalmar men det blev inte så, vilket nog var bra. Känner att jag har en del saker att fixa och (några delvis tråkiga) vardagsgrej-måsten att göra. Började redan på fredagen med att gå upp med saker till vindsförrådet. Ni vet när man har saker innanför dörren och tänker varje dag "jag tar det i morgon", men det blir inte att man gör det nästa dag heller. Men efter jobbet på fredagen gick jag äntligen upp med grejerna, slängde även sopor och återvinning (fast att jag har lock på soptunnan luktade det sopor i hela lägenheten, vilket gjorde att jag fick vädra också). 

Idag hade jag tänkt sova ut, men det gick sådär. Eftersom jag ställt in kroppen på att vakna vid kvar över 6 varje dag vaknade jag även idag strax där efter. Försökte somna om men insåg ganska snart att det inte gick. I och med att ena rullgardinen gått sönder, blev det ljust så fort solen gick upp. Så det var rätt kört att ens försöka somna om. Istället gick jag upp och tvättade. Tvättid 7-9:30 en lördagsmorgon är nog inte så populära för det fanns två rum lediga. Men trodde faktiskt inte det skulle vara någon student uppe förutom jag, men det var det. Är lite jobbigt att behöva gå ut till ett annat hus varje gång man ska tvätta. Nu funkar det väl men tänk i vinter när det är snö och minusgrader. 

Blev en sväng till stan sen. Äntligen har jag fixat (betalat för produkt och tjänst att få på) en ny sadel till min cykel. När jag var inne i stan stötte jag ihop med familjen Elgán (minus 1 person). Blev en spontan-kaffe och jag blev inbjuden på fest. En ensam lördagskväll blev istället en kväll på fest, woho så kul! Funderar nu på om jag ska testa mitt nya gelnagellack så jag köpt... Men får se. Först blir det fika, har köpt vaniljbulle mums! Ha en bra lördagskväll.

Lördagen går i rosa 

Ny sadel, matchar den nya korgen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0