Fredagsmys

Igår kväll hade jag fredagsmys. Efter jobbet åkte jag till Ica för att köpa något gott. Det var bara det att jag inte kunde bestämma mig för vad jag var sugen på. Och ni som känner mig vet just jag alltid blir sugen på det jag inte har hemma, därför löste jag det fint med att köpa allt. Det blev choklad, chips, ostbågar, popcorn, alkoholfri cider, alkoholfri öl, ekologiska lakrits snurror och sen vaniljglass ifall jag skulle vilja göra äppelpaj av de äpplen som låg hemma. Jag gjorde ju såklart ingen äppelpaj. Jag åt heller inte upp allt, jag öppnade inte ens allt. Men jag är glad att jag köpte allt ändå för nu räcker det till lördagskvällen och ännu en helg om jag skulle vilja ha det. Till middag igår blev det Flygande Jakob. Var längesen jag åt det, och är en perfekt fredagstittarna tycker jag. 

Bara för man dricker alkoholfritt behöver man inte dricka i tråkiga glas. Piffande till cidern (som jag kan rekommendera om man inte vill ha för söt cider) med ett champagneglas. 

Så här såg mitt fredagsmys framför tv ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0