Bakning

Ja bakning... Har ju inte varit så många bakningsinlägg senaste tiden. Jag som alltid brukar baka allt möjligt så fort skolan drar igång på hösten, har i år knappt gjort någonting. Vad har hänt!? Jag som ändå är hemma mesta delen av min tid borde ju verkligen ha tid till att göra en av de saker jag helst gör på min fritid, bakar. Men nej. Jag funderade över detta och kom fram till att det nog beror på att bakning är ett sätt för mig att skapa harmoni och lugn i min vardag. När jag förr kom hem från skolan efter en lång dag med massa nya intryck, var det så skönt att ställa sig i köket och baka. Tänka på något annat och bara vara jag och ingredienserna. Nu går jag inte i skolan och har ett lugn i mig (nästan) hela tiden, så bakningen är inte lite nödvändig för mig. Lite tråkigt men sant. Sen kom min favorit mattidning hem till Familjen E/A med posten och min lust väcktes till liv. Dagen efter var det dags att baka!

Dagen efter blev det inte riktigt som tänkt... Jag gjorde först en kladdkaka och under tiden den stod i ugnen gjorde jag ett recept på brownies jag inte tidigare gjort. Det är bara det att i mitt upptagna tillstånd med det nya receptet glömmer jag kladdkakan och den blir TORR. Jaha inte mycket att göra, sätter in browniesarna och går upp på mitt rum i väntan... HELVETE BROWNIESARNA!!! Jaha så var de också förstörda, TORRA.

Detta var i tisdags och igår gjorde jag ett nytt försök. Fortsättning följer i nästa inlägg...

Morotskakan

Hälsolimpan

Chokladmuffins med Risen/mintchoklad

Några av de recept jag lagt upp, klicka på länken för att komma till recepten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0